Stage Sunset 1.2

13 juni 2018 - Leamington, Canada

Hallo allemaal,

6 t/m 13 mei.

Na een weekend uitrusten heb ik weer een lange stage week op de planning. Deze week heb ik veel uitleg gehad over de kas. Deze informatie heb ik nodig voor verder in mijn stage wanneer ik met leidinggevende moet meelopen. Mijn taken verschillen per dag zo leer ik snel allen relatief makkelijke werkzaamheden om en rond de kas.

Ik voel mij erg op mijn gemak in het bedrijf en maak snel vrienden, zo mag ik ook sneller leukere taken doen en word ik meegenomen om te gaan lunchen en BBQ'en.

Ook is er deze week een feestelijke sfeer in huize Arbagi/Dijkers, mijn gastgezin broer is Donderdag 22 jaar geworden en ik ben zelf op Vrijdag 19 geworden!
Collega vrienden hebben mij mee uitgenomen omdat ik nu legaal kan drinken in Canada. Zaterdag ben ik naar Windsor geweest om het nogmaals te vieren in een restaurant met het gastgezin.

13 t/m 20 mei

Afgelopen week mocht ik op stage meelopen in met de supervisors die gaan over Biologisch kweken, bestrijding en algemene teelt onderzoekers.
Ook dit is een kant van de opleiding waar ook wel mijn interesse liggen ben ik achtergekomen. Tijdens deze week mocht ik dan ook gelijk inspectie ontvangen en uitleg geven van mijn bevingen. Ook word er veel naar mijn ervaringen gevraagd die ik opgedaan heb in Nederland. Op deze manier leer ik super veel en ga tegelijkertijd erg hard vooruit met Engels praten, dat hoor ik van andere om mij heen.

In het weekend ben ik naar Pellee Island geweest dat is een klein eiland in het enorme meer waar ik aan leef. Daar hebben Ben en ik de toerist uitgehangen. Ondertussen is na de lange winter hier een punt gekomen dat het altijd boven de 20 graden is dus ik mag niet klagen over het weer.

21 t/m 25 mei

Deze week heb ik meegelopen met de supervisor die meer contact heeft met klanten. Ik heb tomaten testen gedaan, die ik vervolgens nodig had voor de klanten en de zaadveredelings bedrijven. De tomaten gaan naar de lokale Ontario supermarkt  en naar Amerika en de rest van Canada.
Deze week heb ik dus veel kunnen netwerken maar heb ook even moeten werken in de kas waar ik goed contact heb met de gastarbeiders uit Sint Lucia en Guatemala.

De rest tot Juni 12 upload ik morgen!

1. Marijke Koelewijn:
    13 juni 2018
    Leuk om te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
  2. Damman laan:
    14 juni 2018
    Hallo Hugo goed te lezen dat je het daar zo geweldig naar je zin hebt en nieuwe dingen leert! Groetjes, o.& o