Stage Sunset Canada 1.3

29 juni 2018 - Leamington, Canada

27 mei t/m 3 juni

Hallo allemaal vanuit het warme Canada,

Ik zit nu al ruim een maand in Canada. De stage loopt super! Afgelopen week veel aan school gewerkt en meegelopen met de scouts in het bedrijf.
De scouts zoeken naar ziektes en beestjes in de kas en zij bepalen met deze resultaten hoe ze het gaan bestrijden.
Al de informatie en kennis die ik hier mee krijg* probeer ik te onthouden en te noteren.

In de pauzes en buiten werk probeer ik zo veel mogelijk plannen te maken om er op uit te gaan. Zo ben ik dit weekend naar het ribfest in Windsor geweest. Dat houd in vlees, muziek en bier. Ook zijn we nog uit geweest.

4 juni t/m 11 juni

Van veel mensen krijg ik te horen dat mijn Engels erg vooruit gaat en dat ik veel makkelijker praat. Hierdoor gaat mijn werktempo een beetje omlaag ;).
Deze week mocht ik zelf een beetje bepalen wat ik mocht doen, dus ik ben een kijkje gaan nemen bij de logistieke afdelingen. Hier heb ik kunnen leren hoe de hele supply chain/bevoorrandingsketen loopt. Dat vind ik erg interessant omdat Sunset Kweken,verpakking,logistiek en marketing allemaal zelf doet. Dat verschilt dus erg met Nederland omdat wij 1 stapje per bedrijf doen.

Dit weekend ben ik vrijdagavond met Ben naar Toronto vertrokken dat 3,5 uur rijden vanaf Leamington is. Daar heeft Ben mij de toeristisch en lokale plekken laten zien. Ben weet dit goed omdat hij in Toronto studeert. Na een weekend Toronto te hebben gezien zijn we maandag in Guelph gebleven om nog even te relaxen met de vrienden en familie van Ben.

12 juni t/m 17 juni

Na een lang weekend te hebben gehad met weinig slaap ben ik natuurlijk altijd ready voor een nieuwe stage week!
Als Nederlander in het bedrijf mag ik soms mensen ontvangen die vanuit Nederland op werk bezoek komen om informatie te delen etc. Ik moet ook veel meelopen met hoofd kweker. Ik dacht dat ik namelijk allang een kas kon runnen maar dat blijkt nog veel lastiger dan ik had gedacht.

Hier in Canada krijg ik veel creatieve ideeën voor het verbeteren van het bedrijf of zelfs een beetje jeuk om zelf iets op te zetten. Dit probeer ik vast te houden voor in Nederland. Al deze creativiteit komt omhoog als ik aan het bakken ben naast het zwembad in de tuin. Verder is het weekend veel uitrusten maar een poolparty kan zeker niet ontbreken met dit weer.

18 juni t/m 24 juni

Deze week heb ik geleerd om leveringsschema's te maken voor het magazijn en voor de klanten. Verder heb ik veel gewerkt het is namelijk erg druk in de kas.
De kas heeft nieuwe eigenaren dus iedereen is erg hard aan het werk om zich te bewijzen denk ik. Het is wel een goede les om te zien hoe het nu loopt.
Voor het bedrijf en voor mijn stage hebben de nieuwe eigenaren geen gevolgen, ik mag de nieuwe eigenaren wel.

In het weekend ben ik op de rivier tussen Detroit en Windsor geweest voor een botenrace. Het weer viel erg tegen maar dit was een erg toffe ervaring om nooit te vergeten.

De tijd gaat hier erg snel het lijkt net een vakantie. Nog 3 weken stage te gaan!

Excuses voor mijn fouten in de blog.

1. Mariëlle:
    29 juni 2018
    Hi Hugo,

Wat een enthousiast verhaal. Het gaat inderdaad allemaal snel. Nog maar een weken Leamington en dan vertrek je al weer van het 'indrukwekkende vliegveld' Windsor. Zo te lezen heb je veel ervaringen opgedaan en geniet je daar vollop van. Wat wil je nog meer?!
  2. Michel Damman:
    29 juni 2018
    Hi Hugo,
    Wat ontzettend leuk om je verslagen te lezen! Ik kwam er een beetje laat achter dat je dat doet; ik hoorde het van opa!
    Zo leuk, goed en leerzaam dat je al die facetten van het proces binnen één bedrijf kan meemaken en dat je dat vertrouwen krijgt om dat allemaal te doen. Ze zien dus een leergierige, hardwerkende collega in jou.
    Leuk in om te lezen dat je in de vrije weekenden de omgeving verkent en dingen doet die de locals ook doen. Zo te merken voel je je goed op je gemak en krijg je een aardig beeld van het bedrijf en de dagelijkse gang van zaken van de Canadezen!
    Het gaat snel allemaal; nog veel succes de laatste weken en veel plezier!
    Ik lees graag je vlot geschreven verhalen over de laatste weken.
    Groet, Michel
  3. Marijke Koelewijn: