Eerste stage week

7 mei 2018 - Leamington, Canada

30 April tot 6 Mei
Hallo allemaal,

Na een weekend waarin ik heb gegolfd en op een surprise party ben geweest brak mijn eerste stage week aan.

Maandag 30 April had ik nog even vrij. Deze dag heb ik gebruikt om nog even wat papier werk te regelen voor in Canada zelf.
Op Dinsdag begon mijn stage. Ik werd heel goed ontvangen door mijn stage begeleiders. We begonnen met goede gesprekken over de stage(opdrachten), verwachtingen van beide kanten en over hobbies etcetera. Door deze gesprekken was de sfeer meteen goed. Ook kreeg ik een groten rondleiding door het bedrijf. De rondleiding duurde wat langer dan geplant door goede gesprekken over de verschillen in het bedrijf ten opzichten van Nederlandse bedrijven.
Woensdag, Donderdag, Vrijdag
Elke week mag ik op een andere afdeling in het bedrijf meelopen met name de processen in en rond om de kas. Woensdag kreeg ik uitgelegd hoe ik het water moet meten van de planten. Dit is nodig om te kijken welke voedingstoffen de planten binnen krijgen. Dit moet ik komende tijd zelf doen in de ochtend, hiermee krijg ik een groten verantwoordelijkheid. De gegevens moet ik uitwerken op papier.
Verder heb ik deze week een training gehad over de veiligheid in het bedrijf. Hier kreeg ik een theorie en praktijk toets over.
De overige tijd moest ik werkzaamheden verrichten in de kas, en heb ik ook vooral veel genetwerkt. Zo heb ik nu mijn eigen vrienden in het bedrijf. En heel wat mensen die mij dingen willen laten zien of willen helpen.

Dit weekend heb ik niet heel veel gedaan.
Ik heb gesport en gerelaxt met de vrienden van mijn gastgezin broer die een game weekend organiseerde. Ik ben uitgerust en gemotiveerd voor weer een leuke stage week. Met hopelijk nog mooier weer.

1. Mariëlle:
    7 mei 2018
    Dat klinkt goed Hugo! Succes deze week met zelfstandig de planten meten.
    Soms een beetje praten met de planten helpt misschien ook :-)
    Liefs, Mariëlle
  2. Mariëlle:
    7 mei 2018
    Hoi Hugo,
    Dat klinkt goed allemaal! Heb je ook de omgeving al een beetje kunnen verkennen? Hier in NL is het nu prachtig weer t/m woensdag!!
    Geniet, leer en integreer met iedereen daar! We kijken uit naar je volgende blog! Neem ook goed je rust...
    Liefs
    Benno
  3. Damman laan:
    8 mei 2018
    Hallo Hugo. Wat goed van je dat je al zo snel in gewend bent in hele nieuwe situatie succes met je werkzaamheden en geniet er vooral van. Liefs oma. & opa
  4. Simone:
    28 juni 2018
    Ik ontdek nu pas jouw blog, Hugo! Wat ontzettend leuk om te lezen, fijn dat je het zo naar je zin hebt. De tijd zal wel voorbij vliegen! Geniet nog van de tijd daar, zo leuk om n nieuw land en nieuwe mensen te ontdekken en ontmoeten. Ik blijf je volgen! Liefs van Simone